Laden..
  • Ik zag een artikel in de winkel, maar ik kan het niet vinden in de webshop?

    Dat kan kloppen. Wij hebben helaas niet het gehele assortiment van onze winkels ook in onze webshop beschikbaar. We zijn continue bezig om het assortiment van de webshop uit te breiden, zodat dit steeds beter aansluit bij het aanbod in onze winkels.

  • Ik zag een artikel in de webshop, maar ik kan het niet vinden in mijn Intratuin?

    Dat kan kloppen. Alle Intratuin winkels zijn uniek en verschillen in grootte. Daarnaast heeft elke winkel andere klanten en lokale behoeften om te bedienen. Uiteraard proberen we het assortiment daar zo goed mogelijk op af te stemmen en dit betekent dat niet alle winkels dezelfde artikelen aanbieden! De Intratuin webshop biedt de artikelen aan die in de meeste van onze winkels ook beschikbaar zijn, maar dit zal dus niet in alle winkels zijn. Bij elk artikel (met uitzondering van planten) kun je een indicatie zien of het artikel ook op voorraad is in jouw Intratuin. Dit biedt echter geen 100% garantie: voor de actuele beschikbaarheid kun je het beste altijd eerst contact opnemen met jouw Intratuin.

    Daarnaast biedt de webshop de mogelijkheid om extra assortiment aan te bieden, welke in onze winkels lastiger is om op te nemen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld schuttingen en tuinhuizen. Deze zijn niet altijd in de winkel (te bestellen), maar wel in de Intratuin webshop!

  • Hebben alle Intratuin winkels hetzelfde assortiment?

    Alle Intratuin winkels zijn uniek en verschillen in grootte. Daarnaast heeft elke winkel andere klanten en lokale behoeften om te bedienen. Uiteraard proberen we het assortiment daar zo goed mogelijk op af te stemmen en dit betekent dat niet alle winkels dezelfde artikelen aanbieden!

  • Hoe weet ik of een artikel op voorraad is in een Intratuin winkel?

    Bij elk artikel (met uitzondering van planten) kun je een indicatie zien of het artikel ook op voorraad is in jouw Intratuin. Dit biedt echter geen 100% garantie: voor de actuele beschikbaarheid kun je het beste altijd eerst contact opnemen met jouw Intratuin.

  • Heeft elke Intratuin winkel een dierenafdeling?

    Behalve Intratuin Zwolle, hebben alle filialen een dierenafdeling.

  • Hoe gaat Intratuin om met pesticiden?

    Intratuin wil graag gezonde en groene tuinen. En daarom ondersteunen we alle activiteiten die het vergroenen van Nederland wil bevorderen. We werken al jaren om elke keer weer verder te kunnen vergroenen en te verbeteren. Zo hebben we al vele chemische bestrijdingsmiddelen uit ons assortiment verbannen en verkopen we bijvoorbeeld al 12 jaar geen Roundup meer. Ruim 10 jaar ondersteunen we de actie tegel eruit plant erin en we werken met al onze kwekers samen om minder (en het liefst) geen bestrijdingsmiddelen meer te gebruiken in de teelt van planten. Dit doen we samen met veel organisaties als Natuur en Milieu en CLM. Alle vriendelijke initiatieven om tuinen groener te maken en leiden tot een gezonder milieu voor planten en dieren steunen we dan ook van harte.

    Voor teelt in kassen (kamerplanten) worden al vrijwel geen chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt. Dat kan ook omdat het klimaat in kassen geregeld kan worden en valt de keus veelal op biologische bestrijding. Voor de teelt in de buitenlucht is dit lastiger omdat je hier met de onvoorspelbare elementen te maken hebt (zoals het weer) en als er dan een plaag is lukt het nog niet altijd om dit op een geheel natuurlijke manier te bestrijden. Toch hebben we samen met onze kwekers al wel heel veel bereikt en we blijven hier keihard aan werken.

    Zo hebben we de afgelopen (8) jaren stapsgewijs als Intratuin samen met de branche alle neonicotinoïden uitgefaseerd. Deze middelen mochten wettelijk nog wel worden gebruikt maar werden in verband gebracht met bijensterfte. Daarom hebben we daar een halt toegeroepen. Daarnaast hebben we onze kwekers gevraagd 6 andere middelen die wettelijk wel gebruikt mochten worden, niet meer te gebruiken. We werken er samen met onze kwekers dagelijks aan om zonder chemische bestrijdingsmiddelen te telen. En dat gaat steeds beter. Voor de volgende groepen planten worden nu al geen chemische bestrijdingsmiddelen meer gebruikt:

    • Alle vaste planten, die in de vierkante potten gekweekt zijn en die in de winter “afsterven” en vanaf het voorjaar weer terug komen
    • Alle klimplanten, zoals hedera, clematis etc.
    • Alle fruitstruiken en planten
    • Alle fruitbomen
    • Alle kruidenplanten
    • Alle groenteplanten
    • De meeste kamerplanten

    En deze lijst willen we natuurlijk graag verder uitbreiden. Net als de uitbreiding van ons inheemse assortiment om nog meer bij te dragen aan de biodiversiteit hier in Nederland.  Alleen MPS gecertificeerde kwekers mogen hun planten aan ons leveren, zodat we ook zeker weten dat die kwekers gegarandeerd volgens onze standaard kweken. Dus de hele inkoop van het huidige groen-assortiment is MPS gecertificeerd. Dat betekent dat de planten voldoen aan strenge eisen op het gebied van traceerbaarheid, milieu en gewasbeschermingsmiddelen.

    Campanula planten, maar ook steeds meer andere (kamer) plantensoorten, worden geteeld met natuurlijke bestrijders. Dit zijn nuttige insecten die in de natuur voorkomen. Het betekent wel dat deze insecten en hun larven op de plant blijven zitten op het moment dat de plant in de winkel staat. We willen graag dat onze kwekers steeds meer op deze manier gaan bestrijden. En het is ook belangrijk om hier onze klanten actief in mee te nemen. Het is de natuur om geen puntgave planten te hebben. Beestjes op planten is normaal en hier en daar wat slechte blaadjes ook. Dus belangrijk dat we dat weer opnieuw leren te waarderen.


    Jaarlijks doen we residumetingen die door de onafhankelijke instelling CLM (Centrum voor Landbouw en milieu) en Stichting Natuur en Milieu uitgevoerd en gecontroleerd worden. Met de uitkomsten van deze onderzoeken controleren we niet alleen onze kwekers, maar nemen we actief maatregelen als normen worden overschreden én om nog ambitieuzere doelen te stellen met elkaar.

    Natuurlijk zijn we er nog niet. Door de verbeterde meettechnieken ontstaan er weer nieuwe uitdagingen. Vooral in de buitenteelt kan de vervuiling van het milieu om ons heen ook gevolgen hebben voor de teelt van planten. Restanten van middelen die in het oppervlakte water zitten kunnen op die manier toch op de plant terecht komen. Het is een dagelijks proces, en we werken hard aan de nodige veranderingen.

  • Wat is de garantietermijn op mijn aankoop?

    De wettelijke garantie termijn is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

    Op sommige producten is bij aankoop een extra garantietermijn, dit verschilt per product. Bij sommige producten verloopt de garantie via de leverancier zelf omdat zij dit zelf willen, op dat moment zal je naar de betreffende leverancier doorverwezen worden en verloopt de verdere afhandeling via deze leverancier. Bewaar altijd je kassabon/ factuur. Bekijk online de productgegevens of informeer bij de betreffende Intratuin vestiging naar de specifieke garantietermijn en garantievoorwaarden. Lees hier meer informatie over de garantietermijn.

  • Oppotservice in de vestigingen

    Koop je een plant en pot, dan doen wij de rest! Wij potten de plant voor je op met hydrokorrels en verse potgrond, zodat je nieuwe groene vriend een goede start krijgt. Jij houdt je huis en handen schoon en betaalt alleen voor de benodigde materialen. De gekochte kamerplant mag ook opgepot worden in een door de klant van huis meegebrachte pot. 

Bel: 088 030 8110

Neem gerust contact met ons op

Wil je iets laten bezorgen in Belgie?

Hier op Intratuin.nl bezorgen we alleen in Nederland

Back to top