Veelgestelde vragen over retourneren & ruilen

Hoe kan ik een product of mijn hele online bestelling retourneren?
Ben je toch niet helemaal tevreden over een besteld artikel? Als je producten wilt retourneren, dien je dit binnen 14 dagen terug te sturen via een PostNL punt. Bij je bestelling is een retourformulier toegevoegd met een retourlabel. Je ontvangt een bevestiging als de retour bij ons is binnengekomen. 
Bestellingen die via onze vervoerder JKS bezorgd zijn, kunnen ook geretourneerd worden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice om een ophaalafspraak te plannen. De artikelen dienen correct en voldoende ingepakt te worden, in de originele verpakking.

Is het mogelijk om online bestelde producten te ruilen of te retourneren in een Intratuin vestiging?
Helaas is het momenteel niet mogelijk om artikelen die online besteld zijn in een Intratuin vestiging te ruilen of te retourneren. Gebruik het retourformulier en stuur je artikelen per post terug. 

Mijn bestelling of online bestelde product(en) is beschadigd, niet compleet, verkeerd geleverd, wat nu?
Is er iets mis gegaan met je bestelling? Dat vinden we heel vervelend. Neem contact op met de klantenservice, zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn om de situatie op te lossen. 

Ik ben mijn retourlabel kwijt, hoe kan ik alsnog producten retourneren?
Neem contact op met de klantenservice zodat we je verder kunnen helpen. 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Bezorgd via PostNL Bij de bestelling is een retourlabel gevoegd. Indien je dit retourlabel gebruikt is retourneren gratis.
Bezorgd via JKS neem contact op met onze klantenservice om een ophaalafspraak in te plannen. 

Is het mogelijk om online bestelde producten te ruilen?
Ruilen is alleen mogelijk door het product dat je graag wilt nieuw te bestellen en de reeds bestelde producten retour te sturen.

Kan ik een artikel, dat in een Intratuin winkel aangeschaft is, ruilen in elke willekeurige Intratuin winkel?
Voor de meeste artikelen geldt dat ze bij elke willekeurige vestiging kunnen worden ingeleverd.

Binnen welke termijn kan ik in de winkel aangeschafte artikelen ruilen of terugbrengen?
Binnen- en buitenplanten dienen binnen 7 dagen, na aankoop, geruild of teruggebracht te worden. Overige producten dienen binnen 14 dagen na aankoop geruild of teruggebracht te worden. Ruilen of terugbrengen is alleen mogelijk met bijbehorende kassabon.

Het product dat ik in een Intratuin winkel gekocht heb, blijkt voor gebruik kapot te zijn, wat nu?
Als een product al beschadigd was toen je het kocht, lever deze dan in bij de servicebalie van de betreffende Intratuin vestiging. Vergeet niet de kassabon mee te nemen. Als een product beschadigd is geraakt na het verlaten van het tuincentrum, kan het helaas niet worden teruggebracht.