Veelgestelde vragen over retourneren & ruilen

ONLINE BESTELDE PRODUCTEN

Hoe kan ik een product of mijn hele online bestelling retourneren?
Ben je toch niet helemaal tevreden over je bestelden producten? Dan is het in de meeste gevallen mogelijk om het te retourneren. Let op: planten en andere levende producten mogen niet geretourneerd of geruild worden. Bij het retourneren of ruilen verwachten we de producten ongebruikt en in goede staat weer terug. 

  • Is je bestelling bezorgd via PostNL? Dan dien je binnen 14 dagen de producten terug te sturen via een PostNL punt. Bij je bestelling is een retourformulier toegevoegd met een retourlabel. Je ontvangt een bevestiging als de retour bij ons is binnengekomen. We storten vervolgens zo snel mogelijk het verschuldigde bedrag terug op je rekening. De artikelen dienen correct en voldoende ingepakt te worden, in de originele verpakking. Zorg vooral bij kwetsbare artikelen dat het goed ingepakt wordt, om  kans op schade op de terugweg te verminderen. 
  • Is je bestelling bezorgd via JKS? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Intratuin klantenservice om een ophaalafspraak te plannen. De artikelen dienen correct en voldoende ingepakt te worden, in de originele verpakking.
  • Is je bestelling bezorgd via een leverancier of diens vervoerder? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Intratuin klantenservice om een ophaalverzoek in te dienen. De leverancier zal vervolgens contact met je opnemen om een ophaalafspraak in te plannen. 

Ik ben mijn retourlabel kwijt, hoe kan ik alsnog producten retourneren?
Neem contact op met de Intratuin klantenservice zodat we je verder kunnen helpen. 

Mijn bestelling of online bestelde product(en) is beschadigd, niet compleet, verkeerd geleverd, wat nu?
Is er iets mis gegaan met je bestelling? Dat vinden we heel vervelend. Neem contact op met de Intratuin klantenservice, zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn om de situatie op te lossen. 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Retourneren is gratis. In uitzondelijke gevallen kan het voorkomen dat er kosten in rekening gebracht worden, in dat geval nemen we contact met je op. We storten zo snel mogelijk het aankoopbedrag terug, mits de artikelen in ongebruikte en in goede staat weer bij ons ontvangen worden. Zorg ervoor dat kwetsbare artikelen zo goed mogelijk ingepakt worden om breuk of beschadigingen te voorkomen.

Is het mogelijk om online bestelde producten te ruilen of te retourneren in een Intratuin vestiging?
Retourneren in één van onze Intratuin winkels is mogelijk. Vul alsnog het retourformulier in en neem deze mee naar de winkel. In de winkel ontvang je geen geld terug. Het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk terug gestort zodra je retour in ons systeem verwerkt is en we de artikelen ongebruikt en in goede staat ontvangen hebben. 

Is het mogelijk om online bestelde producten te ruilen?
Ruilen is alleen mogelijk door het product dat je graag wilt, (opnieuw) online te bestellen en de reeds bestelde producten retour te sturen. Je ontvangt zo snel mogelijk je geld terug van je geretourneerde producten. 

IN DE WINKEL GEKOCHTE PRODUCTEN

Kan ik een artikel, dat in een Intratuin winkel aangeschaft is, ruilen in elke willekeurige Intratuin winkel?
Voor de meeste artikelen geldt dat ze bij elke willekeurige vestiging kunnen worden ingeleverd.

Binnen welke termijn kan ik in de winkel aangeschafte artikelen ruilen of terugbrengen?
Binnen- en buitenplanten dienen binnen 7 dagen, na aankoop, geruild of teruggebracht te worden. Overige producten dienen binnen 14 dagen na aankoop geruild of teruggebracht te worden. Ruilen of terugbrengen is alleen mogelijk met bijbehorende kassabon.

Het product dat ik in een Intratuin winkel gekocht heb, blijkt voor gebruik kapot te zijn, wat nu?
Als een product al beschadigd was toen je het kocht, lever deze dan in bij de servicebalie van de betreffende Intratuin vestiging. Vergeet niet de kassabon mee te nemen. Als een product beschadigd is geraakt na het verlaten van het tuincentrum, kan het helaas niet worden teruggebracht.