Veelgestelde vragen over verzending & ophalen

Verzending per post
De bestelling wordt verzonden via PostNL met een Track & Trace code. In het bestelproces kun je aangeven waar je je bestelling wilt laten bezorgen. Dit kan op je eigen huisadres of op een ander adres dan het factuuradres. Het is ook mogelijk om je bestelling in één van de vestigingen te laten bezorgen.

Hoeveel zijn de verzendkosten bij online bestellingen?
De kosten worden duidelijk bij de artikelen en in het overzicht bij je winkelmand weergegeven, zodat je precies weet waar je aan toe bent. 

  • Bij online bestellingen vanaf € 40 bezorgen wij je bestelling gratis.
  • Bij online bestellingen tot € 40 betaal je € 4.95 voor verzending.
  • Bij online bestellingen met grote en/of zware artikelen vanaf € 500 bezorgen wij je bestelling gratis.
  • Bij online bestellingen met grote en/of zware artikelen tot € 500 betaal je € 39.95 voor verzending.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?
Wil je liever je bestelling ophalen in één van onze Intratuin vestigingen? Dat is mogelijk voor artikelen die niet groot/zwaar zijn (het staat duidelijk bij het artikel aangegeven). In het bestelproces kun je bij bezorgopties kiezen voor ophalen in de vestiging en vervolgens kun je de gewenste vestiging kiezen. Momenteel is ophalen alleen mogelijk in 29 van onze Intratuin vestigingen. We werken eraan om afhalen ook mogelijk te maken in de andere winkels. Je kunt in het bestelprodes kiezen uit de volgende vestigingen: Almelo, Amersfoort, Apeldoorn, Barneveld, Cruquius, Duiven, Emmeloord, Emmen, Enschede, Halsteren, Heerhugowaard, IJsselstein, Koudekerke, Leeuwarden, Leidsche Rijn, Lochem, Maastricht, Meppel, Numansdorp, Pijnacker, 's Gravenzande, Rhoon, Tilburg, Utrecht, Voorschoten, Weert, Winschoten, Zoetermeer, Zuidplas.   

Is de verzending van mijn bestelling traceerbaar?
Je bestelling wordt geleverd door PostNL of JKS. Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je ter bevestiging een e-mail met een Track & Trace link. Zo kun je de verzending precies volgen en weet je wanneer je het pakket kunt verwachten.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt of dat ik het kan ophalen in de winkel?
Bezorging door postNL  bestel je voor 15.00 dan streven wij ernaar je bestelling dezelfde dag nog te verwerken en aan PostNL aan te bieden. Over het algemeen kun je je bestelling tussen 1-3 werkdagen verwachten. 
Bezorging door vervoerder JKS bestel je voor 15.00 dan streven we ernaar je bestelling dezelfde dag nog te verwerken en de volgende dag aan onze vervoerder aan te bieden. Over het algemeen kun je je bestelling binnen 1 tot 3 dagen verwachten. Bestel je op zaterdag of zondag, dan kun je je bestelling vanaf dinsdag verwachten. Op zon- en feestdagen vinden geen leveringen plaats.
Ophalen in de vestiging 
kies je ervoor om je bestelling af te halen in de vestiging, dan duurt het tussen de 4 en 48 uur, afhankelijk van of de producten al in de vestiging voorradig zijn. Zodra je bestelling klaarligt in de vestiging van je keuze, ontvang je per email een afhaalbevestiging.

Wanneer komt de vervoerder?
De vervoerder stuurt een bevestiging per email over de bezorgdag. De dag voorafgaande aan de bezorgdag ontvang je een nieuwe mail met het bezorgmoment. De vervoerder levert dan binnen een tijdvak van maximaal 3,5 uur. 30 minuten voor bezorging zal de bezorger contact met je opnemen. Bestellingen worden op maandag t/m zaterdag tussen 9.00 en 21.00 uur bezorgd.

Kan ik zelf het bezorgmoment kiezen?
Bezorging via postNL Op dit moment is het nog niet mogelijk zelf een bezorgmoment te kiezen. Via de Track & Trace code kun je via de link op internet of via de PostNL App zien wanneer je je pakket kunt verwachten. 
Bezorging via vervoerder JKS Je ontvangt een email met een bezorgdag. Kun je die dag niet, dan kun je op de mail reageren om een andere dag te plannen. Indien je al een 2e mail hebt ontvangen met een tijdvak, kun je tot 20.00 uur dit nog wijzigen. Wil je na 20.00 uur voorafgaande aan de bezorgdag wijzigen? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wijzigingen kunnen dan niet meer gegarandeerd worden. 

Levert PostNL ook op zaterdag?
Ja, kan het zijn dat je bestelling op zaterdag thuisbezorgd wordt. Je bestelling afhalen in het weekend in een van de Intratuin vestigingen is uiteraard ook mogelijk. Controleer hiervoor de openingstijden van de vestiging. 

Er was niemand aanwezig op het moment van levering, wat nu? (bezorging per vervoerder JKS)
Mocht er niemand aanwezig zijn op het afgesproken bezorgmoment, dan zal de bestelling meegenomen worden door de vervoerder. Neem contact op met de Intratuin klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Er zullen extra kosten in rekening gebracht worden voor zowel het meenemen van de bestelling naar een opslag als voor het opnieuw aanbieden. 

Kan ik een bestelling in het buitenland laten leveren?
Nee, op dit moment leveren we nog geen bestellingen in het buitenland.

Kan ik in de winkel bestelde producten ook laten thuisbezorgen?
Voor het thuis laten bezorgen van producten, kun je contact met de servicebalie van de betreffende Intratuin vestiging, om te informeren naar de mogelijkheden en voorwaarden. 

Hoe wordt mijn online bestelling geleverd, die gebracht wordt per vervoerder JKS?
Het kan zijn dat je bestelling op een pallet geleverd wordt en/of alleen in dozen. De pallet zal niet afgestapeld, meegenomen of opgehaald worden. Dit geldt ook voor al het overige verpakkingsmateriaal.

Waar wordt mijn online bestelling geleverd, die gebracht wordt per vervoerder JKS?

  • De bestelling wordt geleverd in de tuin, onder een afdak of op de begane grond achter de eerste deur. Bestellingen die op een pallet geleverd worden, zullen voor de deur op de begane grond geleverd worden.
  • Bij aflevering dient de afstand tussen de vrachtwagen en het afleveradres maximaal 15m te zijn.
  • De bezorger zal zijn best doen om weersgevoelige artikelen onder een afdak of binnen neer te zetten.
  • Je dient zelf te zorgen voor een vrije doorgang.
  • Op het afleveradres dient minimaal 1 volwassene aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen, de bezorger indien nodig te helpen en te tekenen voor ontvangst.

Schade (bij bezorging via vervoerder JKS)
Indien je bij bezorging schade of onjuistheden ontdekt, meld dit dan direct aan de chauffeur en neem contact op met de Intratuin klantenservice. We ontvangen graag ook foto’s.
Constateer je op een later moment schade of onjuistheden, neem dan contact op met de Intratuin klantenservice.