Veelgestelde vragen over verzending & ophalen

ALGEMEEN

Hoeveel zijn de verzendkosten bij online bestellingen?
De kosten worden duidelijk bij de artikelen en in het overzicht bij je winkelmand weergegeven, zodat je precies weet waar je aan toe bent. 

  • Bij online bestellingen vanaf € 40 bezorgen wij je bestelling gratis.
  • Bij online bestellingen tot € 40 betaal je € 4.95 voor verzending.
  • Bij online bestellingen met grote en/of zware artikelen vanaf € 500 bezorgen wij je bestelling gratis.
  • Bij online bestellingen met grote en/of zware artikelen tot € 500 betaal je € 39.95 voor verzending.
  • Bij online bestellingen (met bv. tuinhout) geleverd door een leverancier betaal je € 69 voor verzending (m.u.v. tuinhuizen).

Hoe lang duurt het voordat mijn online bestelling bezorgd wordt of dat ik het kan ophalen in de winkel?
De levertijd is afhankelijk van de bezorgmethode. Bij de artikelen staat duidelijk aangegeven wanneer je ongeveer je bestelling kunt verwachten. 

  • Bezorging door postNL bestel je voor 15.00 dan streven wij ernaar je bestelling dezelfde dag nog te verwerken en aan PostNL aan te bieden. Over het algemeen kun je je bestelling tussen 1-3 werkdagen verwachten. 
  • Bezorging door Intratuin of vervoerder JKS bestel je voor 15.00 dan streven we ernaar je bestelling dezelfde dag nog te verwerken en de volgende dag aan onze vervoerder aan te bieden. Over het algemeen kun je je bestelling binnen 1 tot 3 dagen verwachten. Bestel je op zaterdag of zondag, dan kun je je bestelling vanaf dinsdag verwachten. Op zon- en feestdagen vinden geen leveringen plaats.
  • Ophalen in de vestiging kies je ervoor om je bestelling af te halen in de vestiging, dan duurt het tussen de 4 en 48 uur, afhankelijk van of de producten al in de vestiging voorradig zijn. Zodra je bestelling klaarligt in de vestiging van je keuze, ontvang je per email een afhaalbevestiging.
  • Bezorging door een leverancier (of diens vervoerder)
    • Bij bestellingen van tuinhout (zoals palen, planken, schuttingen) is de verwachte levertijd 5-7 werkdagen. Verzending naar de Waddeneilanden duurt naar verwachting 6-8 werkdagen.
    • Bij bestellingen van onbehandelde tuinhuizen/blokhutten/overkappingen is de verwachte levertijd 2 weken.
    • Bij bestellingen van geïmpregneerde tuinhuizen/blokhutten/overkappingen is de verwachte levertijd 3 weken.
    • Bij bestellingen van gecoate tuinhuizen/blokhutten/overkappingen is de verwachte levertijd 4 weken.

Kan ik een online bestelling in het buitenland laten leveren?
Nee, op dit moment leveren we nog geen bestellingen in het buitenland.

Kan ik in de winkel bestelde producten ook laten thuisbezorgen?
Voor het thuis laten bezorgen van producten, kun je contact met de servicebalie van de betreffende Intratuin vestiging, om te informeren naar de mogelijkheden en voorwaarden. 

OPHALEN IN DE WINKEL
Wil je liever je bestelling ophalen in één van onze Intratuin vestigingen? Dat is mogelijk voor artikelen die niet groot/zwaar zijn (het staat duidelijk bij het artikel aangegeven). In het bestelproces kun je bij bezorgopties kiezen voor ophalen in de vestiging en vervolgens kun je de gewenste vestiging kiezen.

In welke winkel kan ik mijn bestelling ophalen?
Momenteel is ophalen alleen mogelijk in 40 van onze Intratuin vestigingen. We werken eraan om afhalen ook mogelijk te maken in de andere winkels. Je kunt in het bestelprodes kiezen uit de volgende vestigingen: Almelo, Almere, Amersfoort, Apeldoorn, Barneveld, Beemster, Breda, Cruquius, Deventer, Drachten, Duiven, Emmeloord, Emmen, Enschede, Geleen, Halsteren, Heerhugowaard, Hendrik Ido Ambacht, IJsselstein, Koudekerke, Leeuwarden, Lelystad, Leidsche Rijn, Lochem, Maastricht, Meppel, Nijkerk, Numansdorp, Pijnacker, 's Gravenzande, Rhoon, Rosmalen, Sliedrecht, Ter Aar, Tilburg, Utrecht, Voorschoten, Weert, Winschoten, Zoetermeer, Zuidplas.   

VERZENDING PER POSTNL
De meeste bestellingen worden verzonden via PostNL. In het bestelproces kun je aangeven waar je je bestelling wilt laten bezorgen. Dit kan op je eigen huisadres of op een ander adres dan het factuuradres. Het is ook mogelijk om je bestelling in één van de vestigingen te laten bezorgen. Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je ter bevestiging een e-mail met een Track & Trace link. Zo kun je de verzending precies volgen en weet je wanneer je het pakket kunt verwachten.

Kan ik zelf het bezorgmoment kiezen?
Op dit moment is het nog niet mogelijk zelf een bezorgmoment te kiezen. Via de Track & Trace code kun je via de link op internet of via de PostNL App zien wanneer je je pakket kunt verwachten. 

Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?
Wil je liever je bestelling ophalen in één van onze Intratuin vestigingen? Dat is mogelijk voor artikelen die niet groot/zwaar zijn (het staat duidelijk bij het artikel aangegeven). In het bestelproces kun je bij bezorgopties kiezen voor ophalen in de vestiging en vervolgens kun je de gewenste vestiging kiezen. Momenteel is ophalen alleen mogelijk in 39 van onze Intratuin vestigingen. We werken eraan om afhalen ook mogelijk te maken in de andere winkels. Je kunt in het bestelprodes kiezen uit de volgende vestigingen: Almelo, Almere, Amersfoort, Apeldoorn, Barneveld, Breda, Cruquius, Drachten, Duiven, Emmeloord, Emmen, Enschede, Geleen, Halsteren, Heerhugowaard, Hendrik Ido Ambacht, IJsselstein, Koudekerke, Leeuwarden, Lelystad, Leidsche Rijn, Lochem, Maastricht, Meppel, Nijkerk, Numansdorp, Pijnacker, 's Gravenzande, Rhoon, Rosmalen, Sliedrecht, Ter Aar, Tilburg, Utrecht, Voorschoten, Weert, Winschoten, Zoetermeer, Zuidplas.   

Is de verzending van mijn bestelling traceerbaar?
Je bestelling wordt geleverd door PostNL of JKS. Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je ter bevestiging een e-mail met een Track & Trace link. Zo kun je de verzending precies volgen en weet je wanneer je het pakket kunt verwachten.

Levert PostNL ook op zaterdag?
Ja, kan het zijn dat je bestelling op zaterdag thuisbezorgd wordt. Je bestelling afhalen in het weekend in een van de Intratuin vestigingen is uiteraard ook mogelijk. Controleer hiervoor de openingstijden van de vestiging. 

VERZENDING DOOR INTRATUIN
Kan ik zelf het bezorgmoment kiezen of wijzigen?
Nadat je een bestelling hebt gedaan, neemt de vestiging die je bestelling uitlevert, contact met je op om een bezorgafspraak te maken.  De levertijd is 2-3 werkdagen, mits je op een werkdag voor 15.00 uur besteld hebt. 

Waarom moet ik de pakbon tekenen?
Bij het tekenen van de pakbon, bevestig je de ontvangst van de artikelen en dat er geen zichtbare schade aan de producten is. 

Schade
Indien je bij bezorging schade of onjuistheden ontdekt, meld dit dan direct aan de chauffeur en neem contact op met de Intratuin klantenservice. We ontvangen graag ook foto’s.
Constateer je op een later moment schade of onjuistheden, neem dan contact op met de Intratuin klantenservice.

VERZENDING PER VERVOERDER JKS
Grote en/of zware producten worden door onze vervoerder JKS bezorgd.

Wanneer komt de vervoerder?
De vervoerder stuurt een bevestiging per email over de bezorgdag. De dag voorafgaande aan de bezorgdag ontvang je een nieuwe mail met het bezorgmoment. De vervoerder levert dan binnen een tijdvak van maximaal 3,5 uur. 30 minuten voor bezorging zal de bezorger contact met je opnemen. Bestellingen worden op maandag t/m zaterdag tussen 9.00 en 21.00 uur bezorgd.

Kan ik zelf het bezorgmoment kiezen of wijzigen?
Nadat je een bestelling hebt gedaan, ontvang je een email met een bezorgdag. Kun je die dag niet, dan kun je mailen naar planning@jks.nl om een andere dag te plannen. Indien je al een 2e mail hebt ontvangen met een tijdvak, kun je tot 20.00 uur dit nog wijzigen. Wil je na 20.00 uur voorafgaande aan de bezorgdag wijzigen? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice van Intratuin, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wijzigingen kunnen dan niet meer gegarandeerd worden. 

Hoe wordt mijn online bestelling geleverd?
Het kan zijn dat je bestelling op een pallet geleverd wordt en/of alleen in dozen. De pallet zal niet afgestapeld, meegenomen of opgehaald worden. Dit geldt ook voor al het overige verpakkingsmateriaal.

Waar wordt mijn online bestelling geleverd?

  • De bestelling wordt geleverd in de tuin, onder een afdak of op de begane grond achter de eerste deur. Bestellingen die op een pallet geleverd worden, zullen voor de deur op de begane grond geleverd worden.
  • Bij aflevering dient de afstand tussen de vrachtwagen en het afleveradres maximaal 15m te zijn.
  • De bezorger zal zijn best doen om weersgevoelige artikelen onder een afdak of binnen neer te zetten.
  • Je dient zelf te zorgen voor een vrije doorgang.
  • Op het afleveradres dient minimaal 1 volwassene aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen, de bezorger indien nodig te helpen en te tekenen voor ontvangst.

Er was niemand aanwezig op het moment van levering, wat nu?
Mocht er niemand aanwezig zijn op het afgesproken bezorgmoment, dan zal de bestelling meegenomen worden door de vervoerder. Neem contact op met de Intratuin klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Er zullen extra kosten in rekening gebracht worden voor zowel het meenemen van de bestelling naar een opslag als voor het opnieuw aanbieden. 

Schade
Indien je bij bezorging schade of onjuistheden ontdekt, meld dit dan direct aan de chauffeur en neem contact op met de Intratuin klantenservice. We ontvangen graag ook foto’s.
Constateer je op een later moment schade of onjuistheden, neem dan contact op met de Intratuin klantenservice.

VERZENDING DOOR LEVERANCIER
Niet alle artikelen die online aangeboden worden, zijn te vinden in Intratuin winkels. Deze artikelen worden direct door de leverancier of diens vervoerder bij je afgeleverd. 

Ik heb tuinhout en een tuinhuis besteld, wat zijn de verzendkosten en wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Indien je bestelling tuinhout, schuttingen etc. bevat betaal je altijd € 69 ook als je een tuinhuis in dezelfde bestelling hebt. De bestelling zal opgesplitst worden zodat je het tuinhout, schutting etc. eerder krijgt. Bekijk bovenaan de pagina de levertijd voor de verschillende productgroepen. 

Wanneer komt de vervoerder?
Nadat je een bestelling hebt gedaan, zal er telefonisch contact met je opgenomen worden door de leverancier of diens vervoerder om een bezorgafspraak te maken. Je ontvangt ter bevestiging een email van de bezorgafspraak. Leveringen vinden vervolgens plaats op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur.  

Waar wordt mijn online bestelling geleverd?

  • De bestelling wordt op de stoep naast de vrachtwagen afgeleverd. Je dient zelf de producten te verplaatsen naar je erf of tuin.
  • Het afleveradres moet goed bereikbaar zijn via de openbare verharde weg. Voor deze weg mogen geen vervoersbeperkingen gelden en deze weg dient bereikbaar te zijn voor vrachtwagens met een maximaal totaal gewicht van 38 ton. 
  • Op het afleveradres dient iemand aanwezig te zijn die de bestelling in ontvangst kan nemen en de pakbon kan aftekenen. 

Waarom moet ik de pakbon tekenen?
Bij het tekenen van de pakbon, bevestig je dat er geen zichtbare schade aan de producten is. 

Schade
Indien je bij bezorging schade of onjuistheden ontdekt, meld dit dan direct aan de chauffeur en neem contact op met de Intratuin klantenservice. 
Constateer je op een later moment schade of onjuistheden, neem dan contact op met de Intratuin klantenservice. We ontvangen in beide gevallen graag foto’s.