Veelgestelde vragen

Hier vind je snel de antwoorden op de meest gestelde vragen aan Intratuin. Klik op een van de onderstaande categorieën om direct naar de antwoorden te gaan waar je naar op zoek bent.

Algemene vragen over Intratuin

V: Waar kan ik terecht met een vraag of een klacht?
A: Voor vragen of klachten kun je terecht bij de servicebalie van je eigen Intratuin. Je kunt ook ons contactformulier gebruiken.

V: Waar vind ik de adressen van alle Intratuin winkels?
A: Op onze winkelpagina kun je de adresgegevens vinden van alle Intratuin winkels.

V: Wat zijn de openingstijden van mijn Intratuin?
A: Actuele openingstijden vind je op de winkelpagina van jouw Intratuin.

V: Is Intratuin op zondag open?
A: Steeds meer winkels zijn op zondag geopend. Check de winkelpagina van jouw Intratuin of je hier ook op zondag kunt winkelen.

V: Welke Intratuin winkels hebben een horecagelegenheid?
A: Bijna iedere Intratuin heeft wel een Tuincafé of andere horeca gelegenheid. Er zijn slechts een paar vestigingen die geen horecagelegenheid hebben: Bredevoort, Deventer en Zwolle.

Let op: Intratuin Aarschot en Amsterdam hebben wel een horecagelegenheid, maar doen niet mee aan de horeca-aanbiedingen zoals bijvoorbeeld vermeld in onze folders.

V: Is het toegestaan om met mijn hond een Intratuin te bezoeken?
A: Het beleid kan per Intratuin verschillen. Neem contact op met je eigen Intratuin winkel om te informeren naar de spelregels.

V: Is Intratuin toegankelijk voor minder valide personen?
A: Alle Intratuin winkels zijn (grotendeels) toegankelijk voor minder valide personen. Informeer naar de beschikbaarheid van rolstoelen bij je eigen Intratuin winkel.

V. Kan ik bij Intratuin terecht voor sponsoring van mijn project of evenement?
A. Intratuin Nederland ondersteunt jaarlijks op landelijk niveau en op selectieve basis enkele projecten die goed passen bij haar organisatie. Lees hier meer over sponsoring.

Bestellen en bezorgen

V: Kan ik een product (na)bestellen?
A: Elke Intratuin winkel kan, zolang de voorraad strekt, een product nabestellen. Neem hiervoor contact op met je eigen vestiging.

V: Kan ik informeren hoe het met mijn bestelling staat?
A: Neem contact op met je vestiging om te informeren naar de status van je bestelling.

V: Kan ik ook online producten bestellen?
A: Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om producten bij ons online te bestellen. 

V: Kan ik het bestelde product ook laten bezorgen?
A: Voor het thuis laten bezorgen van producten, kun je contact opnemen met je eigen Intratuin winkel om te informeren naar de mogelijkheden en voorwaarden. 

Betalen bij Intratuin

V: Kan ik bij Intratuin met creditcard betalen?
A: Betalen met creditcard is niet bij alle vestigingen mogelijk. Informeer bij je eigen vestiging naar de mogelijkheden.

V: Kan ik bij Intratuin betalen met cadeaukaarten/-bonnen anders dan een Intratuin cadeaukaart?
A: Intratuin accepteert naast de eigen Intratuin cadeaukaart ook andere cadeaubonnen zoals de Iris-cheque, VVV-bon, de Nationale bloemenbon, de Nationale tuinbon en de Fleurop-cadeaubon. Dit acceptatiebeleid verschilt per vestiging. Wil je weten of deze cadeaubonnen bij jouw Intratuin-vestiging worden geaccepteerd, neem dan contact op met je eigen vestiging.

Intratuin cadeaukaart

V: Verkoopt Intratuin cadeaukaarten?
A: Jazeker! De cadeaukaart is verkrijgbaar bij de servicebalie van alle Intratuin vestigingen van Intratuin. De kaart is ook verkrijgbaar in andere winkels en online. Het saldo van de kaart bedraagt minimaal 5 euro en maximaal 150,- euro,  en elk willekeurig bedrag daartussen. Meer informatie over onze cadeaukaart vind je hier.

V: Hoe lang is een Intratuin cadeaukaart geldig?
A: Het saldo dat is geactiveerd op de kaart, is onbeperkt geldig.

V: Moet ik de Intratuin cadeaukaart in een keer besteden?
A: Het bedrag op de Intratuin cadeaukaart hoeft niet in één keer besteed te worden. Het bedrag dat besteed wordt, wordt bij betaling afgeschreven. Het restant blijft staan en kan op een later moment besteed worden. Onze caissière brengt je na betaling op de hoogte van het restantbedrag op de kaart.

V. Waar kan ik mijn saldo checken van de Intratuin- digitale cadeaukaart?
A. Je kunt altijd het (resterende) saldo op je kaart opvragen bij de servicebalie en de kassa’s in onze winkels. Je kunt ook gebruik maken van de saldochecker op onze website.

V: Ik ben mijn Intratuin cadeaukaart verloren. Ben ik nu ook mij geld kwijt?
A: Helaas is ook het geld kwijt na verlies van een cadeaukaart, net als bij contant geld.

V: Kan ik (als bedrijf) grote hoeveelheden Intratuin cadeaukaarten bestellen?
A: Dat kan. Voor meer informatie over de mogelijkheden en voorwaarden kun je contact met ons opnemen via cadeaukaart@intratuin.nl.

Folder en nieuwsbrief van Intratuin

V. Ik ontvang geen folder van Intratuin. Waarom niet?
A. Waarschijnlijk valt je huisadres net buiten het directe verspreidingsgebied. Je kunt de folder gedurende de looptijd ook online bekijken. De folder is ook in iedere winkel verkrijgbaar (zolang de voorraad strekt).

V: Ik heb een nee/nee of ja/nee sticker op mijn brievenbus, maar wil wel graag de folder van Intratuin inzien. Hoe kan ik deze toch bekijken?
A: De actuele folder van Intratuin is ook altijd te bekijken op onze website. Daarnaast is de folder ook verkrijgbaar in de vestiging (zolang de voorraad strekt).

V: Hoe kan ik me aanmelden voor de Intratuin nieuwsbrief?
A: Klik hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

V: Hoe kan ik me afmelden voor de Intratuin nieuwsbrief?
A: In iedere nieuwsbrief die je ontvangt, heb je de mogelijkheid om je af te melden. Deze mogelijkheid staat onderaan onder het kopje ´afmelden nieuwsbrief´.

Garantie, ruilen en terugbrengen bij Intratuin

V: Wat is de garantietermijn voor mijn aankoop?
A: De garantietermijn van je aankoop kan per product verschillen. Informeer bij de verkoper van je eigen vestiging naar de specifieke garantietermijn en garantievoorwaarden.

V: Als ik een artikel wil ruilen of terugbrengen, waar moet ik dan op letten?
A: Voor binnen- en buitenplanten geldt dat je ze binnen 7 dagen kunt ruilen of terugbrengen. Voor overige artikelen is dat 14 dagen. Dit kan alleen met de bijbehorende kassabon.

V: Kan ik een artikel ruilen in elke willekeurige Intratuin winkel?
A: Voor de meeste artikelen geldt dat ze bij elke willekeurige vestiging kunnen worden ingeleverd.

V: Het product dat ik gekocht heb, blijkt voor gebruik kapot te zijn. Wat moet ik doen?
A: Als een product al beschadigd was toen je het kocht, lever deze dan in bij de servicebalie van je eigen vestiging. Vergeet niet de kassabon mee te nemen. Als een product beschadigd is geraakt na het verlaten van het tuincentrum, kan het helaas niet worden teruggebracht.

V: Kan ik mijn lege gasfles bij elke Intratuin terugbrengen?

A: Bij een aantal Intratuin winkels kun je lege gasflessen terugbrengen. Neem contact op met de Intratuin bij jou in de buurt en vraag naar de mogelijkheden.

Productinformatie en assortiment van Intratuin

V. Verkopen alle vestigingen van Intratuin dezelfde producten?
A. Al onze vestigingen zijn uniek en verschillen in grootte. Daarom verkoopt de ene winkel meer en andere artikelen dan de andere. Daarnaast kopen de winkels een deel van hun producten zelf in om aan de lokale behoefte te kunnen voldoen. Hierdoor kan het voorkomen dat bepaalde producten slechts bij één vestiging te koop zijn.

V: Hoe weet ik of een product op voorraad is?
A: Iedere winkel houdt zijn eigen productvoorraad bij. Wil je weten of een bepaald product op voorraad is, neem dan contact op met je eigen vestiging.

V: Heeft elke vestiging van Intratuin een dierenafdeling?
A: Intratuin Zwolle heeft geen dierenafdeling. 

Is je vraag nog niet beantwoord? Klik dan hier om contact met ons op te nemen.