Laden..
  • Welke verzendkosten worden gerekend bij een online bestelling?

    Bij elk artikel in de webshop, in je winkelwagen én tijdens het bestelproces staan de verzendkosten vermeld, zodat je altijd precies weet waar je aan toe bent.

    Verzending met PostNL

    • Bij bestellingen tot €40,- rekenen wij €4,95 voor verzending
      Tenzij je bestelling bevat:
      • alleen zaden, dan zijn de verzendkosten €3,35
      • echte kerstboom, dan zijn de verzendkosten €6,95
      • grote planten, dan zijn de verzendkosten altijd €9,95
    • Bij bestellingen vanaf €40,- is verzending gratis
      Tenzij je bestelling bevat:
      • grote planten, dan zijn de verzendkosten altijd €9,95
      • producten van externe leveranciers of die met de bezorgservice van Intratuin of onze externe vervoerder JKS worden verstuurd.
        In dat geval kun je onderstaand de verschillende verzendkosten bekijken.

     

    Verzending met JKS of de bezorgservice van Intratuin
    Grote en/of zware artikelen, kunnen wij niet versturen met PostNL. Deze zullen bezorgd worden door de bezorgservice van Intratuin of door onze vervoerder JKS. Voor deze artikelen zijn wij genoodzaakt andere verzendkosten in rekening te brengen.

    • tot €500,- zijn de verzendkosten €39,95
    • vanaf €500,- is verzending gratis
      Tenzij je bestelling producten vanuit externe leveranciers bevat, in dat geval kun je onderstaand de verschillende verzendkosten bekijken.

     

    Verzending vanuit onze leveranciers
    Een deel van ons online assortiment wordt rechtstreeks vanuit één van onze leveranciers geleverd, dit staat bij het product aangegeven en hiervoor gelden andere kosten. 

    • tuinplanten zijn de verzendkosten altijd €29,95 (dit geldt voor een gedeelte van onze tuinplanten), Bij bestellingen boven €500.- aan tuinplanten (die alleen online beschikbaar zijn) is de verzending gratis. 

    Onderstaande verzendkosten zijn onafhankelijk van de hoogte van het orderbedrag. 

    • graszoden zijn de verzendkosten altijd €66,95
    • tuinhout (schuttingen, vlonders, balken etc.) zijn de verzendkosten altijd €69,-
    • tuinhuis zijn de verzendkosten gratis 
      Let op: indien je bestelling tuinhout bevat, betaal je altijd €69,- (ook als je een tuinhuis in dezelfde bestelling hebt). De bestelling zal opgesplitst worden, zodat je het tuinhout eerder krijgt.

     

    Bestel je een combinatie van producten met verschillende verzendtarieven dan betaal je het hoogste verzendtarief.

  • Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen? En kan dit ook buiten Nederland?

    Tijdens je bestelling, in stap 2 “gegevens”, kun je aangeven waar je je bestelling wilt laten bezorgen. Dit kan bij één van onze winkels, op je eigen huisadres of op een ander bezorgadres dan het factuuradres, bijvoorbeeld op je werk. Op dit moment kunnen we helaas nog geen bestellingen in het buitenland leveren.

  • Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

    De meeste bestellingen worden verzonden via PostNL, met uitzondering van grote en/of zware artikelen, zoals bijvoorbeeld tuinsets, parasols en grote waterornamenten. Deze zullen bezorgd worden door vervoerder JKS. Intratuin winkels kunnen er ook voor kiezen om jouw bestelling zelf te bezorgen, in plaats van het pakket over te leveren aan PostNL of vervoerder JKS. Dit betreft over het algemeen grote en/of zware artikelen, welke door Intratuin sneller en veiliger geleverd kunnen worden.

    Jouw bestelling bij Intratuin wordt geleverd vanuit onze vestigingen, maar niet alle artikelen die online aangeboden worden, zijn te vinden in Intratuin winkels. Denk hierbij aan bijvoorbeeld tuinhout en tuinhuizen maar ook een steeds groter assortiment aan (border)planten. Deze artikelen worden direct door de leverancier of diens vervoerder bij je afgeleverd.

  • Waarom ontvang ik mijn bestelling verdeeld over meerdere losse zendingen?

    Jouw webshop bestelling wordt geleverd vanuit jouw dichtstbijzijnde Intratuin in Nederland. Het kan echter voorkomen dat niet alle door jou bestelde producten op voorraad zijn bij jouw Intratuin en een deel van de artikelen uit andere vestigingen komt. Elke vestiging stuurt deze artikelen rechtstreeks naar jou, zodat jij je bestelling zo snel mogelijk in huis hebt.

    Ook kan het zijn dat jouw bestelling uit meerdere soorten artikelen bestaat en er ook zware artikelen en/of producten van onze leverancier bij zitten. Deze zullen dan ook los bij je bezorgd worden door andere vervoerders. Lees alles over de verschillende vervoerders hier.

  • Wat is de levertijd van mijn online bestelling?

    Bij elk artikel in de webshop staat een indicatie van de levertijd, zodat je altijd precies weet waar je aan toe bent. 

    De levertijd van je bestelling is afhankelijk van de bezorgdienst. Let op: door de samenstelling van je bestelling kan het zijn dat de levering door verschillende vervoerders zal worden verzorgd en er dus verschillende levermomenten zijn.

    • We streven ernaar je bestelling dezelfde dag nog te verwerken en dezelfde dag aan PostNL aan te bieden, óf de volgende dag aan vervoerder JKS bij grote en/of zware artikelen. Dit lukt niet altijd, maar in de meeste gevallen wel binnen 1 tot 3 werkdagen. Zodra het verzonden is ontvang je bericht met de Track & Trace of het bezorgmoment van de betreffende vervoerder. Hou deze in de gaten om te kijken wanneer je je bestelling kunt verwachten.  
    • Indien jouw Intratuin de bezorging zelf verzorgt, dan kun je over het algemeen je bestelling binnen 2 tot 3 werkdagen verwachten. De winkel zal contact met je opnemen om een bezorgafspraak te maken.
    • Bij bestellingen van tuinhout (zoals palen, planken, schuttingen) is de verwachte levertijd 5 tot 7 werkdagen. Verzending naar de Waddeneilanden duurt naar verwachting 6 tot 8 werkdagen.
    • Bij bestellingen van onbehandelde tuinhuizen/blokhutten/overkappingen is de verwachte levertijd 2 weken.
    • Bij bestellingen van geïmpregneerde tuinhuizen/blokhutten/overkappingen is de verwachte levertijd 3 weken.
    • Bij bestellingen van gecoate tuinhuizen/blokhutten/overkappingen is de verwachte levertijd 4 weken.
    • Bij bestellingen van de tuinplanten: Bestellingen t/m zondag worden in de loop van de volgende week ingepland en uiterlijk vrijdag de week daarna geleverd. Je wordt geïnformeerd over het specifieke levermoment. 
    • Bij bestellingen van graszoden is de verwachte levertijd 1 - 2 werkdagen.

     

    Ondanks alle inspanningen van de betrokken partijen bestaat er altijd een kans dat, door onvoorziene (externe) omstandigheden, bovenstaande levertijden in de werkelijkheid kunnen afwijken. Hier kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend.

  • Er was niemand aanwezig op het moment van levering, wat nu?

    Niemand thuis? Dan bezorgt PostNL je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Ze informeren je zoals altijd via e-mail en de PostNL-app over je pakket. Heb je de Post.nl app nog niet geïnstalleerd? Dan raden we je aan dit alsnog te doen, zo kan je je pakket volgen of aangeven waar je je pakket bezorgd wilt hebben.

     

    De andere bezorgers werken met een afgesproken bezorgmoment. Mocht er niemand aanwezig zijn op het bezorgmoment, dan zal de bestelling meegenomen worden door de vervoerder. Neem contact op met de Intratuin Klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Er zullen extra kosten in rekening gebracht worden voor zowel het meenemen van de bestelling naar een opslag als voor het opnieuw aanbieden.

  • Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling kan verwachten?

    PostNL
    Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je een e-mail met een Track & Trace link. Zo kun je de verzending precies volgen en weet je wanneer je het pakket kunt verwachten. Indien je bestelling uit meerdere pakketten bestaat, ontvang je voor elk pakket een aparte Track & Trace link.

    JKS
    Nadat je een bestelling hebt gedaan, ontvang je een e-mail met een bezorgdag. Kun je die dag niet, dan kun je een e-mail sturen naar planning@jks.nl om een andere dag te plannen. De dag voorafgaande aan de bezorgdag ontvang je een 2e e-mail met het bezorgmoment en een tijdvak. JKS levert dan binnen een tijdvak van maximaal 3,5 uur. 30 Minuten voor bezorging zal de bezorger contact met je opnemen. Bestellingen via JKS worden op maandag t/m zaterdag tussen 9.00 en 21.00 uur bezorgd, met uitzondering van feestdagen.

    Intratuin
    De winkel zal contact met je opnemen om een bezorgafspraak te maken en dan kun je het bezorgmoment met de winkel afstemmen.

    Graszoden
    Nadat je een bestelling hebt gedaan, ontvang je de avond voor levering of de ochtend van levering een e-mail of sms met de verwachte levertijd. Leveringen vinden plaats op dinsdag t/m vrijdag. Bestellingen voor 10.00 uur van maandag t/m donderdag worden de volgende werkdag bezorgd. Bestellingen na 10.00 uur van maandag t/m woensdag worden 2 werkdagen later bezorgd. Bestellingen van donderdag na 10.00 uur t/m zondag worden dinsdag bezorgd.

    Indien je een voorkeur voor een bezorgmoment hebt, kun je hiervoor een verzoek indienen. Neem dan uiterlijk voor 9.00 uur op de dag van bezorging contact op met de klantenservice van Intratuin, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wijzigingen kunnen dan echter niet meer gegarandeerd worden.

    Tuinplanten

    Bij bestellingen van tuinplanten is de verwachte levertijd: maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur besteld-> de volgende week bezorgd. Vrijdag na 17:00 t/m zondag besteld-> uiterlijk vrijdag bezorgd.

    Leverancier
    Nadat je een bestelling hebt gedaan, zal er contact met je opgenomen worden door de leverancier of diens vervoerder om een bezorgafspraak te maken. Afhankelijk van de leverancier gebeurt dat per mail of telefonisch. Je ontvangt ter bevestiging een e-mail van de bezorgafspraak. Leveringen vinden vervolgens plaats op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur.

  • Hoe en waar wordt mijn online bestelling geleverd?

    PostNL

    Je bestelling wordt door een PostNL bezorger bij de voordeur geleverd, op het door jou aangegeven adres. Je ontvangt een Track & Trace link van ons zodra de bestelling verzonden is, zodat je de zending kunt volgen. 

     

    JKS

    Je bestelling kan op een pallet geleverd worden en/of alleen in dozen. Pallets zullen niet afgestapeld, meegenomen of opgehaald worden. Dit geldt ook voor al het overige verpakkingsmateriaal. Dit dien je zelf af te voeren of te hergebruiken.

    De bestelling wordt geleverd in de tuin, onder een afdak of op de begane grond tot de eerste deur. Bestellingen die op een pallet staan zullen niet in de tuin geleverd worden, deze zullen voor de deur op de begane grond geleverd worden. 

    Bij aflevering dient de afstand tussen de vrachtwagen en het afleveradres maximaal 15m te zijn.

    De bezorger zal zijn/haar best doen om weersgevoelige artikelen onder een afdak of binnen neer te zetten, indien mogelijk.

    Je dient zelf te zorgen voor een vrije doorgang.

    Op het afleveradres dient minimaal één volwassene aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen, de bezorger (indien nodig) te helpen en te tekenen voor ontvangst. 

     

    Externe leveranciers

    De bestelling wordt op de stoep naast de vrachtwagen afgeleverd. Je dient zelf de producten te verplaatsen naar je erf of tuin.

    Het afleveradres moet goed bereikbaar zijn via de openbare verharde weg. Voor deze weg mogen geen vervoersbeperkingen gelden en deze weg dient bereikbaar te zijn voor vrachtwagens met een maximaal totaal gewicht van 38 ton.

    Op het afleveradres dient iemand aanwezig te zijn die de bestelling in ontvangst kan nemen en de pakbon kan aftekenen.

     

  • Er was niemand aanwezig op het moment van levering, wat nu?

    Niemand thuis? Dan bezorgt PostNL je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Ze informeren je zoals altijd via e-mail en de PostNL-app over je pakket. Heb je de Post.nl app nog niet geïnstaleerd, doe het dan nog, zo kan je je pakket volgen of aangeven waar je je pakket bezorgd wilt hebben.

     

    De andere bezorgers werken met een afgesproken bezorgmoment. Mocht er niemand aanwezig zijn op het bezorgmoment, dan zal de bestelling meegenomen worden door de vervoerder. Neem contact op met de Intratuin klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Er zullen extra kosten in rekening gebracht worden voor zowel het meenemen van de bestelling naar een opslag als voor het opnieuw aanbieden.

  • Waarom moet ik de pakbon tekenen?

    Bij het tekenen van de pakbon bevestig je de ontvangst van de artikelen en dat er geen zichtbare schade aan de producten is.

  • Kan ik zelf het bezorgmoment kiezen?

    Op dit moment is het nog niet mogelijk zelf een bezorgmoment te kiezen bij bestelling. Bij bestellingen die door onze leveranciers bezorgd worden, is soms wel afstemming mogelijk. Wacht het bericht met het bezorgmoment af. Indien je die wilt wijzigen kun je contact opnemen met de klantenservice van Intratuin. Zij zullen meekijken wat er mogelijk is. 

  • Kan ik in de winkel gekochte artikelen ook laten thuisbezorgen?

    Het is vaak wel mogelijk om in de winkel gekochte artikelen thuis te laten bezorgen. Informeer naar de mogelijkheden en voorwaarden bij een medewerker of bij de servicebalie in de vestiging.

Bel: 088 030 8110

Neem gerust contact met ons op

Wil je iets laten bezorgen in Belgie?

Hier op Intratuin.nl bezorgen we alleen in Nederland

Back to top